Wetgeving

Waarom een Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)?

Uit onderzoek blijkt dat mensen niet altijd tevreden zijn over de manier waarop zorgverleners hun klacht afhandelen. De afhandeling van een klacht duurt lang en gebeurt op een onpersoonlijke manier. Mensen willen zich gehoord voelen. En zij willen dat anderen in de toekomst niet hetzelfde overkomt.

Zorgverleners leren van klachten en ongewenste gebeurtenissen in de zorg. Doel van de Wkkgz is dan ook: openheid over klachten en ongewenste gebeurtenissen en ervan leren. Om zo gezamenlijk de zorg te verbeteren.

De wet vervangt de wetten Kwaliteitswet Zorginstellingen en de Wet klachtrecht cliënten zorgsector.

Zeyneb Sara
3 reviews

review

Je solliciteert en al vrij snel wordt je gebeld en kun je op gesprek. Ook wordt je voordat je op gesprek gaat voorzien van goede informatie zodat je goed voorbereid op gesprek komt. Hele fijne begeleiding, vriendelijk en spontaan, je voelt je echt welkom.

Silvana
5 reviews

review

Top bedrijf. Alle medewerkers zijn hele vriendelijke en warme gezellige mensen. Geen enkele vraag is te veel en ze nemen de tijd om je goed te helpen. Diensten in overleg en service is echt fantastisch. Ik raad Emy Zorg Plus zeker aan.

Sanne
9 reviews

review

Het beste bureau waar ik tot nu voor heb mogen werken. De medewerkers zijn zeer professioneel en hebben hart voor het vak. Echt een aanrader!

Detachering- en uitzendspecialist
Betrouwbare ZZP’ers
Best mogelijke zorgkwaliteit